Boyfriend, Boyfriend, Boyfriend. Tak bosan ke?

Assalamualaikum :)

Perghh, statement! Sakainyaaa!!!!!!!!!! Whatever. Haha. So, kenapa terciptanya
title tu? Entah. Random dari kepala hotak aku. Kahkahkah :D Okay, diam.
Sebenarnya, tadi tgh dok belek2 blog updates, ternampak lah satu minah senget yang batak kan boyfriend.
Hahaha. Nak ketawa pun ada. Haha. <----- memang dah pun =='. Back to story. Kesianlah pulak. Dia asyik tulis mcm ni. " Need a new boyfie. Yes! I'm looking for a new boyfie" . Kenapa? Kenapa? Kenapa? Why, you need a boyfriend? Kau ada family, kawan2. Kenapa perlukan seseorang yg satu hari nanti akan sakitkan jugak hati kau yg suci tu? Tak payah lah nak ber-boyfriend sekarang. Nak ber-boyfriend tunggu kau dah kerja ke hape ke. Masa tu, baru boleh fikir pasal boyfie or what so ever tu semua. Lagipun, tak payah lah nak menambah dosa bercouple kalau dosa dah banyak. Ni bukan sebab jeles aku still single ke hape. No! Tak jeles langsung. Ni sebab kes kesian. Dah mcm perempuan desperate aka perigi cari timba. :( Okay, katakanlah ada seorang hamba Allah yg bernama LELAKI terbaca apa yg kau tulis. Kau rasa lelaki tu akan fikir apa? Let's check it out -------->



P: I need a new boyfie. Yes! I need!!!!!!!!!!

L: *terbaca* *kemudian berfikir* Uihh, perempuan ni. Batak gila. Kalau couple
mesti senang kena tipu. Hahaha (evil laugh)



See? Mmglah bukan semua lelaki mcm tu. Tp, dalam dunia ni mesti ada punya. Kalau ikutkan, aku takda hak nak ckp pasal lelaki kalau aku tak kenal dorang dengan lebih rapat. Tp, still ada ke lelaki yg 
loyal zaman sekarang ni? Mungkin ada. Mungkin tak. 1 dalam 1000. Aku pun tak tahu. 


So, conclusionnya janganlah harapkan lelaki yg entah akan jadi jodoh kau ke tidak. Mmglah senang nak cari boyfie. Tp, senang ke nak cari yg taat pada Allah, Nabi Muhammad dan jugak parents dia? Senang ke nak cari yg sayang dan setia kat kita? Senang? Kalau senang, minta dia masuk meminang kau terus. 


Lagi satu, kalau dah ada boyfriend, duit kau mesti cepat habis. Kalau perasanlah. Lepas tu kena ikat perut simpan duit. Kalau jenis berjimat-cermat takpa. Kalau boros? Huisshh, masalah besar tu. Sbbnya, nak beli topup. Haihh, aku mmg tak fahamlah asal org nak sgt ada boyfriend. Tak bosan ke? Tp, tipulah kalau aku ckp aku tak pernah rasa mcm tu. Lumrah manusia. Mesti ada punya. Aku pun kalau suka, tu sebenarnya atas dasar minat. Bukannya cinta. Minat dahlah. Tak payahlah sampai nak buat boyfie. Kalau dia pun suka kau balik, itu lain cerita lah. Kan?! :D